om os

Velkommen til Yogaskolen i Aarhus, Vestergade 45, Baghuset, 8000 Aarhus C. Vi underviser i klassisk mindful yoga og meditation, praktisk, ligetil og harmonisk.

Alle kan deltage med fint udbytte – ældre, yngre, kvinder, mænd, begyndere, fortsættere.
Og du kan tilrettelægge din deltagelse som det passer dig.
Alle hold (undtagen fortsætter-hold) og feriekurser er lagt op så alle kan deltage, også uden at kende til yoga eller meditation fra før.
Du kan også starte gerne med en prøvetime på hold, eller en gratis prøvetime en torsdag kl. 20-21, se nedenfor.

Holdtyper – 10 % studierabat

Vi har i over 30 år undervist i et bredt udvalg af kurser for begyndere, fortsættere, gravidyoga, senioryoga, meditation. Vi har kurser hvor du kommer 1 eller flere gange om ugen, weekendkurser, dagskurser, yogadetox-kurser (Shankprakshalan), samt 3 - & 5- dages yogaferier eller yogaretreats, som afholdes ved Limfjorden. Læs mere om vores kurser her på siden.

Vi har et fuldudrustet yoga-studio med yogamåtter, tæpper mm., du skal blot medbring komfortabelt tøj til øvelserne, og kan skifte i vores garderobe.

Arranger eget – skræddersyet intro

Kontakt os gerne for firma-aftale, enkelt-arrangementer hos jer eller os, enetimer, polterabend mm.

Klassisk Yoga

Klassisk yoga er mere end fysisk træning, oplev hvordan du kan bruge klassisk yoga, mindfulness og meditation for større velbefindende og mere energi, stresshåndtering, klarhed og indre ro i hverdagen. Mange der kender til yoga fra stilarter som Hatha, Kundalini, Yin m.fl., har været glade for at få inspiration også fra vores hold.

Hele vejen igennem er det vigtigt at man går stille og roligt frem med øvelserne. Vi laver på hver lektion et varieret program af øvelser for krop og åndedræt, afspænding, og mindfulness. På meditationsholdene arbejder vi også med flere enkle meditationer du kan holde på med derhjemme hvis du vil.

10% - studierabat – gælder også, arbejdsledige, pensionister og unge under 20 år.

Prøvelektion på hold – på alle hold kan du købe en prøvelektion til 50 kr., kontakt os gerne på 29101060 eller info@yogaskolen.dk for aftale herom.

Gratis Prøvetime – De fleste torsdage kl. 20-21 har vi gratis intro til yoga, afspænding, meditation.

Lagt tilrette så alle kan deltage og prøve om vores hold og undervisning har interesse. Du kan gerne tilmelde dig og book plads, og ellers er der fri entré, så bare mød op

Historik

Yogaskolen har siden 1983 haft lokaler i Vestergade 45, Baghuset, og ledes af Laxmi og Gunnar Petersen, der begge har over 30 års undervisnings-erfaring.

Rammerne for skolens aktiviteter, lokalerne, er organiseret som den selvejende institution Skandinavisk Yoga og Meditationsskole i Aarhus.
Internationalt er Skandinavisk Yoga og Meditationsskole et netværk af lærere i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Frenkrig.
Skandinavisk Yoga og Meditationsskole blev startet i 1970 i København af den danske yogi Swami Janakananda.